Co nejít, pokud nechceme přibírat?

Co nejít, pokud nechceme přibírat?

Obezita je dnes problémem číslo jedna. A to nejenom u lidí v produktivním věku, jelikož na poplach bijí také dětští lékaři. I ti upozorňují na tento poměrně velký problém, kterému dnes musíme více než kdy jindy čelit. Ideální cestou, jak na to, je správná strava. V tom jsem s odborníky za jedno. I když diet je dnes na několik desítek, rozhodně na ně mám svůj osobitý názor. Problém není ani tak jak jíme, ale hlavně co jíme. Podívejte se na můj soupis toho, co z jídelníčku nejlépe vynechat.

Zapomeňte na sladké!

Právě sladká jídla jsou tou nejznámější příčinou vzniku tolik nebezpečné obezity. Dnes si pod sladkými jídly můžeme představit řadu věcí. Začneme-li jídlem hlavním, mohou to být sladká jídla typu rýžového nákypu, krupicové kaše, stejně jako jídla v podobě ovocných knedlíků, nebo celá řada dalších. Nic z toho bychom rozhodně konzumovat neměli, pokud chceme mít takovou váhu, jakou máme teď. Samozřejmě vynechat je třeba také různé zákusky, stejně jako sušenky, sladké tyčinky a řadu dalších podobných věcí. Ty nejsou pro naše tělo nic dobrého. Obsahují totiž mnoho cukru.

Zde ale musím podotknout, že sacharidy jako takové naše tělo potřebuje. A to proto, že tak máme dostatek energie, což se hodí třeba v rámci cvičení. A kde je čerpat? Z brambor, rýže, těstovin, ale i pečiva. To bychom tedy vynechávat rozhodně neměli!

Pozor na mnoho oleje!

Dalším rizikem, které souvisí se špatnou nezdravou stravou, je zcela určitě olej. I ten bychom měli z našeho jídelníčku dostat pryč. A jak? Samozřejmě právě zde bychom se měli zaměřit hlavně ne správnou přípravu jídla. Smažení na oleji je rozhodně to nejhorší, co můžeme v rámci našeho jídelníčku udělat. Stejně tak je ale problémem i to, pokud se zaměříme na různé smažené pochutiny., Ideálním příkladem jsou třeba chipsy. Jak jistě víte, i ty se připravují právě tak, že dochází ke smažení na poměrně velkém množství oleje. Pokud se těchto jídel vzdáte a raději budete na sucho péci nebo dusit, nebudete tloustnout

Zde ale opět musím upozornit na to, že ne každý olej je nutně velkým problémem. Ideálním příkladem jsou třeba olivy, jelikož ty jsou dobro volbou. Stejně tak i ryby, včetně jedné z nejtučnějších, kterou je losos. I toho bychom si měli pravidelně dopřávat, pokud nechceme tloustnout.

Pozor na tuk!

Třetím rizikem je vše tučné. A kde dnes tuk najdeme? Doslova ve většině jídel. Hlavně potom v mnoha druzích masa. To je samo o sobě zdravé a prospěšné. A tak pokud nechcete svému tělu škodit, je třeba vyloučit takové možnosti, jakými je krkovice, bůček, stejně jako plecko. Naopak nejlepším masem je v tomto směru rozhodně libová vepřová kotleta nebo kýta, stejně jako maso kuřecí, nebo také krůtí. To je rozhodně doporučováno. Proč? Jelikož díky němu dodáme tělu tolik potřebné a prospěšné bílkoviny. A bez těch se rozhodně neobejdeme!