Značky spjaté s neonacismem se postupně mění

Značky spjaté s neonacismem se postupně mění

Současného neonacistu už dávno nepoznáte podle holé hlavy. Proti tomuto poznávacímu znamení se poslední roky velmi ohrazují skuteční skinheadi. Tedy skupina lidí, která své názory staví na boji proti rasismu. Ten je současným neonacistům cizí. Jak ale takového poznáte? Třeba podle oblečení. Ani to už nemusí být natolik určujícím znakem. Proč? Jelikož se velmi často mění.

Několik pohledů do minulosti

Začít je určitě dobré pohledem do minulosti. Ta je spjata hned s několika značkami, které v tomto směru patřily právě mezi jasné poznávací znaky dřívějších neonacistů. Mezi tu hlavní patřila značka Lonsdale. Původně značka sportovní, která se však stala známou právě pro spojené s touto rasistickou scénou. Proti té se výrobci dlouho snažili bojovat různými kolekcemi. Jednou z nejpovedenějších se stala ta, která nese název „Lonsdale miluje všechny barvy“. Díky ní tak značku začali neonacisté kupovat stále méně a méně. Díky tomu se postupně stávala oblíbenější zase u řady sportovců, ale i u klasické komunity skinheads.

Podobně zajímavá historie byla spojena se značkou Fred Perry. Paradoxem je, že v zahraničí se jedná o naprosto běžnou a kvalitní značku oblečení. U nás však byla spojována právě s neonacismem. A to poměrně dlouhou dobu. Tedy v podstatě do té doby, než se zástupu tuzemských neonacistů podařilo zjistit, jaké má značka kořeny. Musím říci, že tento fakt mě vždy náležitě pobaví. Historie této značky je totiž spjata se stejnojmenným zakladatelem, který byl židovského původu. A jelikož proti Židům neonacisté aktivně vystupují, začali toto oblečení demonstrativně pálit. Zde musím říci, že i tuto značku si převzalo hnutí skinheads, které tak dává také jasně najevo, do jaké skupiny lidí jejich holá hlava patří.

Jak je to v současnosti se značkami?

Začneme-li tuzemskou značkou, rozhodně nesmíme zapomenout na výrobce oblečení Grassel. Jde o výrobce, který je s neonacistickou scénou přímo spjatý a který je v rámci této skupiny oblíbený. Podobně je to také se značkou Nibelung, která v mnohém dokonce vykrádá značku Thor Steinar, o které si povíme později. Obě tyto zmíněné značky jsou tak velmi dobrým poznávacím znakem toho, že máte čest s neonacistou – nebo s někým neznalým.

Podíváme-li se na oblast světového trhu, tak zde dlouho dominoval výrobce Thor Steinar. Na první pohled kvalitní a líbivé oblečení, ale také spjaté s touto scénou. Zde však musíme říci, že aktuálně se dané skupiny od značky odklání. Může se to nedálný prodej celé firmy, a to do arabských rukou. A to nemůže žádný neonacista tolerovat. A tak zbývá hlavně poslední neonacistická značka, která určitě budí největší rozpory. Jedná se o oblečení značky Eighty-Eight. Už samotný název totiž používá právě číslovku 88, kterou lze přenést do abecedy na dvě písmena – HH. A pokud vám stále nedocházejí souvislosti, jistě vše pochopíte po sdělení pozdravu Heil Hitler. Už chápete, co 88 znamená? Neonacisté však dělají, jako by nic a značka a její výklad byla jenom shodou náhod.